donderdag 21 juni 2012

Donderdag 21 juni 201 DAX - SAINT-PALAIS (70km)

Uit DAX vertrokken met een vertraging van 2u omwille van capriolen bij de fietsenmaker (had beloofd dat alles in orde zou zijn tegen 10.00u., maar was er toen echter nog niet aan begonnen).
Het Spaanse 'werktempo' laat zich hier ook al gevoelen.

Dadelijk al een klim van 7% over 3 km. De route loopt over een zeer mooi parcours met de pyreneëen op de achtergrond. Een imposant beeld. Nog enkele lange klimmetjes, soms tot 9%. Sneller dan 6km/u. klim ik niet naar boven. Ze gaan me goed af, maar die verdomde wind. De vuilnisbakken vliegen over straat en takken versperren de weg in de anders zo aangename afdalingen.


De Baskische invloed is hier al goed merkbaar: alles is in twee talen vermeld. Aangekomen in St. Palais blijkt het Franciscanenklooster niet meer te bestaan. Er is bovendien geen enkel bed meer vrij in de stad omwille van een congres. Een charmante onthaalbediende van een hotel belt even rond en
uiteindelijk is er nog een kamer vrij bij de begrafenisondernemer. Hopelijk slaap ik in een bed en niet in een kist !

Morgen vertrek ik voor een kort ritje naar de laatste stad van Frankrijk, St. Jean Pied de Port.
En dan afwachten of het weer gunstig is om de pyreneëen over te gaan.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Rene,
    Ik zie dat je al ruimschoots over de helft van je "uitstapje" bent en krijg alsmaar meer bewondering voor je prestatie .
    Het zal moeilij worden om je op ons volgend tripje bij te houden denk ik .
    Was misschien ook een goed idee voor mij vermits ik ook wat af te rekenen heb met ( een beetje) maar hardnekkig buikvet .
    Het ga je goed en ..........; voorzichtig he .

    grtz
    Patrick (Schepers )

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hela, het gaat u goed af, straks kunt nog meerijden in de ronde van Frankrijk.Het zwaarste komt er aan nu. Uw laatste vet gaat er aan geloven haha. Het mooist stuk moet nog komen, veel moed.

    Dikke duim, Maurice.

    BeantwoordenVerwijderen