vrijdag 8 juni 2012

Compiegne- Meru 7 juni

Om 07.30u loopt de wekker af, inpakken en wegwezen. Geen ontbijtmogelijkheid in de pelgrimsgite, dus bij de eerste de beste bakker inkopen doen:  chocolade- en rozijnenbroodjes en natuurlijk liters drinken.
Ik ga nu de heuvels op met 74 kg. eigen gewicht, 4 kg. buik, 20 kg.bagage en 5 liters water. Tegen 11.00u zeker een uurtje moeten schuilen voo de stortregen. Weerom tussen eindeloze graanvelden gefiets : een prachtige omgeving.
De eenzame auto die je tegemoetkomt knippert met de lichten en steekt de duim omhoog. Onderweg ook veel "bon courage" gewenst door de inwoners. In Meru geen b&b meer, terug naar vorig dorp, ook niets meer. Ondertussen is het half acht. Ik klamp iedereen aan, ga bij de apotheek nog vragen, voorbijgangers op straat : niemand kent een hotel of b&b in de buurt.  ik ga nog vlug inkopen doen in de supermarkt dit tot 21u open is en ik vraag nog even aan de kassiester : ja, zij weet nog een nieuwe gite, daar zit ik ondertussen tegen 25 euro inclusief eten. Ge moet niet schoon zijn om geluk te hebben, maar ge ziet, het helpt wel.

De splinternieuwe Gîte waar ik in laatste instantie nog terecht kon

doei

Geen opmerkingen:

Een reactie posten